dinsdag 29 september 2015

Als een visje in het water!

Met het schaamrood op de wangen kom ik nog eens op mijn verwaarloosde blog piepen. Het is meer dan twee jaar geleden dat ik hier nog iets gepost heb!

Sinds kort heb ik me "ingeschreven" bij enkele facebookgroepen gevuld met mensen die al even in de ban zijn van het naaien als ik. Ja hoor, nu ben ik in mijn nopjes :-) Er werd mij gevraagd een tutorial te maken voor de "vissen - zwemzak". Met vallen en opstaan heb ik hiervoor een patroontje getekend en ik ben blij met het resultaat :-) Een beetje zelfstoef af en toe kan geen kwaad ;-)



Een berichtje achterlaten mag altijd, ik benieuwd naar jullie creaties!!

De link naar het patroon vind je hier. Mocht je nu zoiets hebben van "wat is me dat hier allemaal?" dan vraag je maar uitleg... en die zal ik dan ook geven.


Zo leg je het patroon uit.

Wegens besparingen gebruik ik een zelfgemaakt broekje dat te klein geworden is.

Het broekje had nu toevallig dezelfde maat als de vis dus gebruikte ik het bovenste deel met zakken en al. Indien jullie het patroon gebruiken moeten jullie hier natuurlijk geen rekening mee houden.


De voering... gordijnstof, ingespoten met spray van HG.








Voor de riemen gebruikte ik een stuk stof van 2 meter lang en 11 cm breed.















Om de staart en vinnen wat meer volume te geven vulde ik ze op met foam.












Hij ziet er misschien wat scruffy uit omdat hij net van school kwam maar de vis was meteen geliefd :D






Geen opmerkingen:

Een reactie posten